Friday, December 30, 2011

~~ suka duka 2011 ~~

tinggal satu hari jer lagi,kita semua akan melangkah ke tahun baru yg lebih mencabar...dan umur pun akan meningkat seusia lagi,bukan makin muda tetapi makin menginjak menuntut jatidiri lebih bersikap kematangan dan berani menghadapi era teknologi yg lebih mencabar..

di tahun 2011 ini bnyk suka duka kenangan manis,kenangan pahit yg telah aku lalui..dan ada juga antara azam yg telah tercapai dan x kurang nya jugak yg belum tercapai....

kenangan manis
- saat aku melahirkan Muhammmad Ammar Qasrin B. Muhammad Suhaimi ke dunia,x terucap kata2 syukur di atas kelahiran kedua cahayamata kami.Sesaat memeluk cahayamata lelaki kami,menitis jua air mataku..Setelah 4 tahun lamanya,dapatlah jua kiranya kami menimang putera yg diidam2kan....

belahan jiwa mama & ayah

- aku berjaya menghabiskan kursus Bridging yg mana mengambil masa selama 1 tahun lebih..terpaksa mengorbankan masa bersama family tersayang demi mencapai kejayaan ini...dan seandainya ada rezeki aku,dapatlah kiranya ku mencapai setapak lagi kejayaan dalam kerjaya ini...insyaalah...

kenangan pahit
- ku rasakan ini adalah yg paling pahit sepanjang 26 tahun kehidupanku.ayah ku telh pergi buat selama2 lamanya meninggalkan kami pada 4 ramadan,4 ogos baru2 ini....x kan ku lupakan saat ini,kerna aku x dapat bersua ngan dia di saat hayatnya masih ada...aku terkilan kerna x dapat menatap wajhnya buat kali terakhir memandangkan keadaan aku pada masa itu masih berada di dalam pantang melahirkan ammar...saat dia sakit di hospital aku x daya menjaga nya,saat dia dikapankan,dimandiakn,aku x berdaya menguruskannya,saat dia dikebumikan jua,aku x berdaya melihat hingga ke kuburnya..mgkin ada hikmah yg tuhan dah tentukan kenapa aku tidak dapat menghadapi semua ini,dan aku rasa satu kerugian kerna tiada kenangan saat2 akhir hingga arwah diekbumikan untuk tatapan kenangan aku bersama dia..dan sehingga ke hari ini,hanya lah kenangan2 lama zaman persekolahan,zaman aku membesar di depan matanya yg menjadi putaran dalam mindaku...YaAllah,sesungguhnya aku amatttttt merinduiiiiiiinya.....ku tatapkan entry ini dengan linangan air mata dan secebis doa untuknya....


Ya Allah...AL- FATIHAH....


di hari pengebumian arwah ayahku..aku tiada di ketika ini...terpaksa memendam rasa dan perasaan kerna x dapat turut hadr di sini memandangkan keadaan kesihatan aku yg masih di dalam pantang....
sesungguhnya di tahun baru nanti,moga aku lebih berjaya dan ;ebih bersemangat menjalani hari2 mendatang...berjaya dalam kerjaya,berjaya dalam keluarga,berjaya di duniawi,berjaya di akhirat kelak..moga tuhan memurahkan lagi rezeki kami,memberi nikmat kesihatan yg baik,nikmat rezeki yg halal dan segala2nya yg terbaik untuk keluarga kami..AMINNN....

notakaki : teremo saat menulis entry sedih....akan ku tinggalkan 2011 dengan penuh kenangan dan akan kuhadapi 2012 dengan penuh keazaman.....

No comments: