Tuesday, December 20, 2011

~~ dah 5 bulan ~~

15 hb hari tuh genap ammar 5 bulan..entry dah lewat ni..almaklumlah mamanya buzy teramat minggu lepas,nak menyetelkan pasal hari sukaneka jabatan tuh..alhamdulillah,semua berjalan dgn lancar..nanti cite pasal hal tu k...kamera x bwk nak transfer gambar...

kejap jer dah 5 bulan,x lama lagi dah jadi anak teruna sorang ni..hihi...cukup senang menjaga budak sorang ni..nangis kuat x de,nk berjaga malam pun x,baik betullah budak ni..baru2 ni g sukaneka tuh,bwk gak si budak tecik ammar ni,semua dok puji "ala,baiknye budak ni"..hihi kembang sekejap mamanya anak kena puji,kahkahkah....

k,lah setakat 5 bulan ni,apa yg ammar dah pandai erk?..hmm,x bnyk sgt..mcm biasa..dok syok meniarap,cuba nak gelungsur ke depan ,ke belakang,kdg2 ada gak try nk angkat2 punggung...makin rancak nak bercakap,bebel jer setiap masa dlm bahasa yg sapa pun x paham,kihkihkih...boleh ketawa kuat hanya apabila kakak nyer yg agah dia..klu mama dia yg agah,dia buat dunno jer..tgk semacam jer..tahulah muka mama nih x de muka badut,yer syg..kamu pun buat x reti jer ye..hihi....dah pandai nak usik kakaknya,tarik2 rambut si kakak,kacau kakak tgh main,kdg2 kakaknya marah..yg si kakak pun kedekut sgt nak main sama,smpai kadang2 naik penin pala aku..dok nasihat dia,main sama2 ngan adik,haisshh kakak2.....tu belum adiknya besar lagi,klu dah pandai jalan,pandai protes,maunya si adik pun tunjuk belang sama...huhu...
ammar naik walker....kena letak bantal di belakang....letakkan dia berbaring,dia rengek2 sikit,haa letak jer kat walker,diam je dia tersengih2...kemain laju jer dia gerakkan walker tuh....

time nih laju jer nak dtg kat mama dia...sibuk nak pegang kamera yg ada kat mama tuh...cepat2 aku snapkan gambar nih... eceh,eceh, aksi ammar nk tolak walker ke belakang...

tgk si kakak tuh,tolak kepala adik suh adik pandang depan tgk kamera..hihi...kdg2 si kakak tu suka gak usik adik,sorok puting adik la,sorok botol susu la,yg adik pun ngikut jer lah..ater,kecik lagi kan..tunggu ler dah beso nanti....siap kamu kakak,kata si adik,hihi....


notakaki : cuti 3 hari nanti nak p mana erk?...ramai opismate aku sambung cuti straight sampai new year...aku cuti pun bnyk lagi,tapi klu cuti nak p mana?...en husband keje,x leh cuti..huhuhu....end up dok umah jugak...hmm...

Post a Comment