Wednesday, December 7, 2011

~~ petting zoo @ jom heboh bukit jalil ~~

yeeehaaaa..lega- selega2nya rasa perasaan ini...sbb dah tamat kelas bridging aku...horeyy....leh menjalani kehidupan dgn normal skrg..saat menulis entry ni aku dah start baca novel dah..tajuk novel sehangat asmara by aisya sofea...tu dia...hehe...keje opis pun x de sibuk sgt..smlm ada konvesyen fakulti sains,esok ptg ada miting hari sukaneka jabatan, aku dilantik sbgai S/U plak tu..cadangan dah lama,tapi disebabkan aku sibuk dgn kelas bridging,so baru skrg lah dapat nak merealisasikan....hari ni free x de pape,cuma ptg jam 5-8mlm ada kelas amali pelajar...

eh dah melalut pasal keje plak,aku nak cite pasal g jalan2 ahad lepas..mula2 ingat malas nak g,nak duk umah sajok,g pun panas la...sekali aryanna ajak g jom heboh2 lak..ni semua penangan anak jiran sebelah umah ni,dia cakap "kakak,nak g jom heboh,ary x boleh pegi'..hihi..sekali aryanna masuk umah,ajak mama dia pegi pulak dah..hmm sian pulak tgk,so bgitau ayah dia,kami pun siap2 la..dalam kul 11 turun dari umah...si ammar x ikut.aku tinggalkan ngan ibu..sian lah nak bwk dia panas2 ni..g pun dia x mengerti apa2 pun pasal jom heboh ni..si kakak je yg lebih2...hihi....

bagi aku,yg dapat menarik perhatian budak2 kat sini hanyalah petting zoo ni jer..yg lain x best lah ..mcm tahun2 sebelum ni jugak..booth2 pameran, booth jual2,tu jer..aku x teruja pun dtg sini,just nak bawak si kakak jalan2 jer..x lama pun kami di sini...

ajak aryanna masuk sini....kat dalam ni hanya ada arnab jer..n landak kecik tuh..masuk kena tiket rm 2.00 sorang...aryanna mendukung si arnab comeii ni,x geli ke kakak?...hihi...dah macam dukung baby dah..hikhikhik...

mama pun berani2 kan diri nak pegang si arnab nih..dalam nih semua arnab dilepaskan bebas berlari..so,sapa nak pegang arnab tuh,sila tangkap sendiri..dan bayangkan lah mcm mana aku n aryanna berkejar2 nak tangkap arnab weh..semua arnab ni jinak2 belaka n comel plak tuh..tapi ada sedikit bau busuk la..hihi...tgk,gambar tuh,aku suh si kakak tangkap,ayahnya x nak masuk..gmbar sekerat je dia amik..kepala aku x dak..hampehh tul..tapi pe pun,aku nak buktikan aku x takut pegang arnab..lalalalala.....sory yer cik arnab,sedikit kuat pegang telinga kamu..hihihi...

lagi gambar aku bersama si arnab comeiii...pemalas arnab ni tido je kejenya...huhu....

si aryanna pun nak jugak tangkap gambar kat sini....cepat lah mama,tangkap gambar ary plak,haishh x nyempat2....

time bagi arnab mkn,bli carrot tuh rm 1 tau...huishh..ingat dah masuk kena bayar,cover sekali ngan carrot nih..rupanya bayaran lain..kalau setakat aku,memang aku x beli dah,tapi mengenangkan si anak,ok lah..leh bagi experiance kat dia...bagi makan arnab secara real..nak bela sendiri entah tahun bile kan....

tu je lah cite kami kat jom heboh,malas nak amik gmbar bagai ngan artis...dah nama,nak bwk anak jalan,so aktiviti untuk anak adalah didahulukan....hahaha....
Post a Comment