Thursday, December 29, 2011

~~ novel time ~~

yeehaaaa !!! ...seperti yg penah aku cite dulu,bila dah abis belajar nih,satu2 yg aku nak buat ialah mengatam segala novel yg ada..hahaha...sekarang tgh baca novel dari tulisan Fauziah Ashari,ala si penulis novel ombak rindu tuh..actually,baru nak start baca,sbb aku baru jer habiskan novel "Air Mata Kasih" karya oleh Nurhayati Berahim..best gak cite nih..sedihh..cite ni tentang si Farah Diba yg dibenci oleh ayahnya yg mana ayahnya menyimpan dendam pada perempuan disebabkan tingkah seorang perempuan iaitu kakaknya sendiri..oleh itu,timbullah diskriminasi antara anak perempuan dan anak lelaki..dan pelbagai dugaan dan cacian lah yg terpaksa diterima oleh Farah Diba ni..dan akhirnya kebahagian menjadi milik nya jua.... :)


semua novel2 ni bukan aku beli k..aku pinjam dari kwn labmate aku..bnyk lagi koleksi novel2 dia..besh2,x yah susah2 kuar duit,pinjam jer klu nak baca kan..hehe..tapi ada jugak 3,4 buah kot koleksi novel yg aku beli sendiri ..

nih antara koleksi yg aku beli sendiri...ada 2 jer kat lab..yg lain ada smpan kat umah...actually,aku suka bab2 buku nih,,bukan setakat novel,majalah2 pun aku suka..dulu masa time peknen,suka beli pa & ma,pas tuh suka beli gak majalah keluarga n mingguan wanita...


nih koleksi yg hanya ada kat lab aku ni..lum campur dgn yg kat umah lagi..entahlah,bagi aku beli buku2 or majalah ni adalah satu kepuasan bagi aku,wlaupun kdg2 terpikir gak,rugi beli sbb baca sekejap jer,pas tuh smpan lama,tapi bagi aku,aku suka belek2 balik walaupun dah lama majalah ni...harap2 gen mama yg suka pada buku ni akan melekat pada anak2 mama..aryanna skrg klu g mana2 pun dia ada gak asyik nak beli buku,tapiii pas dah beli tuh,dah lama sikit buku tah ke mana..kdg2 aktiviti dalam tuh,x abis pun buat dah nak beli buku lain..dah melambak2 buku dia kat umah tuh...lagi2 klu buku yg sekali dgn sticker tuh,abis dia lekatkan sticker2 tuh kt dinding la,almari la,peti ais la...kakak2....
Post a Comment