Tuesday, January 17, 2012

~~ anakku kena chicken pox ~~

huhu,dah lama aku menyepi dari entry2 baru kat blog ni..bukan pe,aku bercuti panjang,bukan berholiday k,tapi bertungkus lumus jaga anak yg kena jangkitan chicken pox ni..huwaa,hari ni baru aku start keje,cuti dari hari rabu minggu lepas g..tu pun keje hari ni,terpaksa sbb nak antar SKT...haha....tu pun dtg keje ni,aku angkut jugak si aryanna tu dtg lab....

tgh tido dia ni ha time aku tulis entry ni..terbungkang abis...siap bwk botol susu bekalan tuk tido..actually,chicken pox dia dah semakin kering...
meh nak cite kornologi kejadian,heheh...

hari rabu (11 hb) pagi masa nak mandikan dia aku tgk ada bintik2 tang dada n kepala,belakang telinga...aku suspek chicken pox lah,call ibu aku bagitau ciri2 bintik tu,sah memang dia...badan dia pun panas sgt...actually,dia dah start demam 2,3 hari sebelum tu,aku ingat just demam biasa je kan..bwk g PK... doc kata kene kuarantin seminggu ni..so kakak dapat MC semingu..n doc bagi ubat demam n ubat sapu warna pink calamine lotion kot x silap aku namanya...

start lah aku amik cuti tuk jaga anak kesayangan sorang ni....

nih badan dia dah naik bintik2 tuh,yg dalam nya ada mcm berair tu,ye kot...huhu...sapu calamine lotion tuh...selama sakit,selama tu lah dia x mandi..pantang jgn kena air hujan,jgn makan kicap,jgn makan benda yg boleh buat gatal2 badan..sbb masa benda ni nak kuar memang gatal2 badan dibuatnya...sian nengok si kakak,tertahan2 gatal tuh..sabar ye syg,sikit je lagi nak abis tu..dia pun rindu nak ke sekolah tu...asyik dok tnya,bila sihat ni?...

muka org sakit,sian kakak...kat muka pun naik jugak....harap2 jgn lah lepas ni jangkit kat si ammar plak..tapi tu lah,org kata benda ni berjangkit..huhu...kalau si baby tu yg kena,huii x dapat dibayangkan,mesti asyik menangis je kan,x sedap bdn....



ada petua nak hilangkan panas ni,sapu daun bambu yg ditumbuk campur ngan bedak sejuk....lumur kat badan ...aku try buat kat aryanna,ok lah mlm tu dapat lah lena sikit dia tido..klu x,x lena tido dia,panas mama,panas katanya....sian anak mama...sejak kakak sakit ni memang x jalan ke mana lah..dok umah je kami...patut hari ahad baru ni,ada kenduri kawin student kat fakulti aku ni kat putrajaya..x g pun....



notakaki : moga anak mama cepat sembuh n leh g sekolah jumpa kwn2 n cikgu k....

2 comments:

~izan~ said...

alolo..ciannnya...kita yg tua ni pun rasa miang bagai ni plak si kecik..

cepat2 sembuh yer sayang...

shida rahman said...

terima kasih kak izan... :)