Friday, May 31, 2013

~~ sambutan harijadi 3 generasi ~~

aduiii,x abis2 g pasal besday la mama ni..apakan daya,slow2 lah mama cite,janji ada kenangan kan....

pada malam esoknya,sehari pas sambutan harijadi aryanna kat sekolah,kami pakat2 nak buat makan2 kecil2an jerk pun untuk sambutan harijadi 3 generasi ni..apa tu 3 generasi?...yelah,opah,cucu n cicit.....betul x?...hehehe....opah pada 24 hb,si aryanna pada 23 hb n si ila aka makngah pada 28 hb....so celebrate sekali..kebetulan opah pun berada di kl sekarang..buat di umah makcik mama yg patah kaki tu di taman bukit serdang,di kawasan umah mama juga.....

ibu siap masak bihun sup lagi..dapnyer...kek beli sajok...n menu2 lain,opah ada masak nasi n buat lauk2 sikit,nugget n buah2 an je lah...ala ahli keluarga jerk yg makan pun..x de besar2an nye dah....

bagi makngah n aryanna dah x seprais dah,sbb diaorg dah tahu,cuma kezutan tuk opah je lah..hehhe...
menu pada malam tu...makan bersila ramai2..havoc seh....

kek coklat penuh hiasan buah2an ...

potong jgn x potong..dak ammar tu sibuk nak menyelit jugak..heheh...

ni version opah bersama cucu n cicit...

dah siap tiup lilin bagai,makan2 la pe lagi..masing2 perut dah berkeroncong oooo..kami 4 beradik,siangnya tu dah la g jalan tar....panas2 merembang tu..makan pun x sempat ....mujur ptg tu ujan sejuk sikit....

seterusnya sesi bukak2 hadiah..haha...mcm la bnyk benor hadiahnya....sesaje je....beli hadiah tuk opah sbb alang2 dah g jalan tar leh la cari kain baju raya utk dia sepasang....

si kakak tu bukan main teruja dapat hadiah beg sekolah warna pink lagi tu..x sabar2 nak pakai g sekolah..tunggu tahun depan ye kakak....

hadiah tuk opah....

hadiah tuk makngah...

hadiah tuk aryanna..beg sekolah hello kitty....adik tgk je...sian adik..mama dah belikan baju tuk si kakak,,adik pun dapat..so sama adil k..dua2 dapat....

dari sepupu aryanna,alya..tq yaya n her mother,kak farah....dua2 ni sebaya

ok tu sajelah nak diceritakan....makan2 sambil borak2 memang best....sesekali berkumpul reramai...

p/s moga bulan JUN yang bakal tiba  akan membawa kegembiraan yang berganda2 utk family mama....can't wait.....
Post a Comment