Saturday, November 12, 2011

~~ majlis konvekesyen si kakak ~~

semalam,majlis ni berlangsung di dewan putra,kolej 13 UPM...majlis penyampaian sijil ni untuk anak2 taska yg umur 4 tahun,tahun depan dah masuk tadika dan anak2 yg umur 6 tahun,tahun depan dah darjah 1 kan...so,si kakak dah berumur 4 tahun,tahun depan dah sekolah yer kakak..no more main2 lagi ...tumpu belajar ok...kejap jer,dulu masa kecik2 asyik cakap nak sekolah..la ni dah besar,macam ada liat sikit la nak bgun pagi..ada je alasannya..kakak2..heheh...



sebelum majlis bermula jam 8.30,kami berposing - posing dulu..kakak kena pakai tudung putih,baju kurung sbb dia masuk persembahan nasyid....mama suh bukak getah kt tgn tuh,x nak dibukanya,haishh.naik la ke pentas ngan getah kt tgn cam tu...ayoyo...

8.45 majlis pun bermula dgn ucapan dari wakil ibu bapa,ucapan wakil pelajar berani betul budak tu bercakap,kalau si kakak yg kena cakap aku x tau la...mau lari turun ke bwh balik...hahah...pas tu ucapan perasmian dari Pengerusi Koperasi UPM Dr Hj Dasrilsyah Syahrial..seterusnya persembahan yg ditunggu2 persembahan nasyid kanak2 4 tahun...

baru nak start..kakak no 3 dari kiri baris hadapan..

ada video si kakak nyanyi..tapi nak upload punya lah lambat..selepas selesai persembahan dari kanak2 4 tahun,ada persembahan dari kanak2 5 dan 6 tahun..tarian,choral speaking, dan nasyid..4 tahun hanya ada 1 persembahan jer..juga ada cabutan bertuah seperti biasa aku x pernah nak bertuah,heheh..tapi kwn aku yg satu jabatan ngan aku dapat,no first yg dipanggil lak tu..rezeki2...masa yg ditunggu,acara penyampaian sijil..kakak no 16 nama nya dipanggil....alahai comei jer dia kat atas pentas tu...gambar sedikit gelap la....

selepas dah naik pentas,asyik lah dok suruh mama tangkap kat pokok ni sambil pegang sijil...klu budak 6 tahun,siap pakai baju konvo tanda tamat sekolah kan...

dah abis majlis,tudung pun dah terbang entah ke mana...bukan tahan lama si kakak ni klu pakai tudung...kagum dgn anak2 yg rajin bertudung ni kan...bergambar dgn schoolmate nya...



majlis berakhir dgn jamuan ringan..nasi bungkus jer...kami dapat 3 kupon,wlaupn en hubby x datang...dia x leh cuti..aku MC on that day,domam....bukan sengaja k,kebetulan semata2..x de pun gambar aku,muka org domam kan sememeh jer..haha...sampaikan kelas bridging ptg smlm pun x pergi..berbaring jer,flat terus..hari ni baru rasa nak segar sikit,baru nak selera makan..klu x,tgk je lah lauk yg en husband masak suami I memang rajin masak,untung perut I..hehe...
Post a Comment