Sunday, October 16, 2011

~~ ammar 3 bulan ~~

terlepas sudah nak wat entry pada tarikh semalam...15hb genap ammar dah 3 bulan...dah besar anak bujang mama sorang nih....start antar kat pengasuhnya hari khamis lepas,hari pertama tu,bila balik ptg je,aku try agah2 dia..tapiiii kan ada ke dia buat dek' je (betul ke eja cam tu,ala maksud hampir sama dgn buat bodoh je,haha)....dia tengok je muka aku sambil mengerutkan dahi dia..gamaknya dok pikir sapa lah ni,pagi2 x de ngan aku,ptg baru nampak..haha...ammar2....sikit pun x de gelak2..selalunya bukan main riuh mulut dia..huhu...

antara benda lain yg dia explore dah pandai masuk tgn dalam mulut,berkeriau (squeals),ketawa dgn kuatnya,dah pandai buat buih2 kat mulut,pastu kita agah dia gelak...haha...

antara perkembangan kemahiran bayi 2- 3 bulan (merujuk pada buku Rahsia Anak Cerdas Dan Cergas keluaran majalah PA&MA...

-teruja pada puting payu dara @botol susu (rasanya ammar x teruja kot,biasa jer aku nengok)

-senyum spontan (yup tu memang ada)

-mengangkat dan mengimbangi bahagian atas badan
(pun dah pandai praktikkan sikit2,keras je bdn dia,bila kita angkat, senyum kambing jer tanda seronok dia dapat bngun,haha)

-kurang kuat menggenggam dan membuka tapak tgn (done )

-menangis bila terkejut dgr suara anda (ya,itu memang penah terjadi,pas balik keje hari tu,dia tgh tido,aku saja panggil nama dia,tup2 terkejut dia dan terus menangis,sian ammar,huhu)

ammar yg sedang rakus menghisap putingnya..mama,cepatlah saya nak susu ,hihi..pic terbaru ammar genap 3 bulan...


si kakak dan si adik..mama sayang both of u..mmuahhh....jgn nakal2 k...


p/s appointment klinik ammar pada 2o hb ni.....

No comments: