Monday, January 3, 2011

pindah umah...

oppss.....bukan aku yg pindah yer,tapi family ibu ku n adik2 ku..actaully,ibu dapat menduduki kuarters UPM....so pada 25 hb yg lalu iaitu jatuh pada hari perayaan krismas,ibu telah selamat berpindah ker kuarters tersebut..so aku cite by gambar lah senang sikit yer.....

start pada kul 9 pagi,masa nih lori pun dah sampai...so,sebelum wat kije,harus bersarapan dulu..menu yg ibu aku order dari wak jam (aka jamal),bihun,2 jenis kuih karipap n donut..air teh o....antara yg terawal menolong pada pagi tuh ialah,my hubby,abg leh,pak karim( owner lori ).



sesi nih dah start ramai org yg menolong..jiran2 pun ada yg dtg....sesi angkat mengangkat pun bermula..angkat brg2 yg besar dulu,kemudian baru yg kecik..nampak brg cam x banyak,tapi biler dikumpulkan bnyk juger...sampai 3 trip jugak lah...

nih keadaan di dapur..berselerak abis....




tgk anak aku,masih berbaju tido..aku suh mandi,lari2 mengekek x nak...sibuk nak main ngan pak cik mamatnya...g satu,boleh dia kata,x nak lah mandi kat sini,atok dah nak pindah...nak mandi kat air hujan..(rujuk kat splash park kat mines yg ada tmpat budak mandi tuh)...

lori siap sedia nak jalan dah...x silap nih second trip....



keadaan di kuarters setelah brg semua siap diangkut....berselerak di depan umah..terselit gak gmbar hubby..mesti dia x sedar kena candid..hihihi....


nih sesi makan tghari lak..setelah penat wat keje semua,harus terjah....semua dah lapor..menu nya pun wallah...daging salai masak lemak,ayam goreng berempah,sayur kacang buncis ngan udang,ulam2an n sambal belacan..sedapppp....



nih selang keesokan harinya,kami dtg semula ke rumah lama utk angkut sisa2 brg yg tertinggal...beginilah keadaan umah yg dah kosong....



aku n ibu di hadapan umah lama kami...rasa sedih nak tinggal umah nih,dah 4 tahun ibu duduk kat sini....byk kenangan pahit manis di sini....











No comments: