Monday, November 15, 2010

kejadian di giant....



semalam,ajak hubby g giant...sajer nak try beli barang2 basah kat sini..selalu aku beli kat pasar malam serdang jer...g dalam kul 2 pm...sblum tuh,g hospital serdang lu,tgk kawan hubby nak transfer ke hospital johor...dia excident....


bila dah abis shopping brg,aku ngan hubby g kat food court kat area bawah tuh...tepi tuh ada playground..hajat memang pun nak bawa aryanna main2 kat situ...sambil kami makan,aryanna g main...aku mkn sizzling mee jer...bila dah abis makan,kami pun lepak2 lah kat situ sambil tunggu aryanna main...



dah tu,hubby kata dia nak g kat aryanna,tgk dia main...aku pun kata ,ha ok lah,ayg tunggu kat sini jer(kat tmpt makan tu lah)...sekali ada org nak cari tmpat duduk tuk makan,kebetulan org pun ramai semalam,aku pun dgn rasa prihatin nya bagi lah tmpat yg kami makan tuh kat org tersebut..hajat hati nak g kat hubby n aryanna lah..sekali g kat tmpat tuh,tgk diaorg x der...fahaman aku mgkin hubby n aryanna g jalan2 kat area kedai2 yg ada kat situ...



sekali dah cari seluruh kedai,x nampak pun bayangan hubby..so aku pun decide ok lah x pe lah aku patah balik lah g kat tmpat main tuh,nanti hubby cari senang...janji tunggu kat situ...sekali,dari jauh aku nampak sorang budak mcm aryanna sedang menangis di tepi tong sampah kat tmpat kami mkn tadi...dgn lajunya aku menolak troli,tgk2 betul dia...dia nampak aku ,trus meluru ke arah aku...aku dgn kagetnya,istighfar banyak2.....mcm mana aryanna boleh ada kat sini...nasib aku tergerak hati tuk patah balik ke tmpat main tuh,klu tidak tah ke mana2 aryanna pegi..sib baik aryanna pun bijak,dia g balik kat mama n ayahnya makan tadi,dia duk je kat situ..x der lari ke mana2....




tapi memang tersentap lah hati aku gak tgk dia dari jauh tuh..memang sedih sesangat tgk dia nangis teresak2 x der sapa yg peduli.......kebetulan dia dok kat tepi tiang,tmpat tuh mcm tersorok sikit...mati2 aku ingat dia dgn hubby..tu lah klu terjadinya salah faham nih susah...hubby kata dia nak g tinjau2 jap,tlg tgk2 kan aryanna..yg aku plak ingat dia nak g kat aryanna...haishh...sib baik lah aku patah balik,klu tidak....haiii x tau lah apa nak jadi....satu shopping mall tu gempar kot ada budak hilang..aryana2...



dah kejadian tuh,terus aryanna cakap"mama, x nak main agi,jom balik"...huhuhuhu....masuk jer dalam keta,terus tido ...kepenatan bermain + nangis, tgk mama n ayahnya x der...so pengajaran pada yg lain,jagalah anak anda walau di mana sahaja.... kena lebih peka sikit...... :)


ary....maafkan mama n ayah k...ini memang salah mama...mama janji lepas nih mama akan lebih peka dan berhati2 dalam soal keselamatan ary...saaaayangggg anak mama...mmmuaahhhh....

No comments: