Wednesday, January 8, 2014

~~ orientasi dan sesi persekolahan darjah 1 aryanna ~~

alhamdullillah,dah minggu kedua persekolahan pun..setakat ni aryanna baik2 aja...x der buat perangai lagi..harap2 sampai ke hujung tahun ler roman nyer cenggitu...rajin ke sekolah dan senang bangun pagi..heheh...

ok lah ni baru berksempatan nak cite pasal hari orientasi darjah 1 aryanna 30hb yg lalu..awal2 pagi dah g sekolah ..tgk dalam tentatif kul 8.30 pagi dah start program...hari tuh mama sorang jer g..en hubby kebetulan saat2 akhir x dapat nak cuti plak..kena outstation ke johor...ada brg urgent katanya nk kena hantar....

sampai2 daftar nama dulu mengikut kelas yg telah ditetapkan...aryanna berada dalam kelas 1 dahlia...pastu semua pelajar dikehendaki beratur dan mengikut cikgu2 ke satu bilik tuk diadakan ujian bertulis untuk menentukan kelas ...sementara diarg kat situ,ibu bapa plak berkumpul di kantin tuk sesi taklimat oleh pihak sekolah sehingga ke jam 10.30 pagi..owhhh gitunya rupanya sistem sekolah skrg..dah ikut sistem kssr..ituler mama dah lama tinggal sekolah,skrg kenalah berjinak2 balik dgn sistem sekolah ni..hehehe...

pas dah selesai semua,murid boleh masuk ke kelas masing2...dan bermulalah sesi membayar yuran dan pengambilan buku teks..

pagi sebelum nak ke hari orientasi tuh..berkobar2 dah nak g...

 semasa sesi taklimat diadakan...

mama tgh tunggu no giliran nak byr yuran,si aryanna kemain ligat berlari ke sana ke sini..almaklumlah dah ada yg kenal...ni kwn satu kelas tadika dia dulu..tapi darjah satu ni berasingan kelas....

ni pun kwn masa tadika dulu...bff nih...kelas pagi satu kelas,kelas agama sebelum ni satu kelas,tapi skrg ustazah dah pindahkan aryanna ke kelas lain,dah terpisah.....huhuhu....

time rehat first day sekolah jer mama g tgk..hari2 lain mama x tgk dah..lagipun aryanna bwk bekal..so x risau sgt....skrg hari2 bwk bekal sama ada mama masak atau beli sajok...balik jam 1 .00 pun mama amik n sekolah agama ptg pun berantar dan beramik....pagi jer ayahnya antar...memang lah penat sikit trpaksa kejar sana kejar sini,tapi x pe yg penting puas hati anak di depan mata boleh kita pantau...ptg sekolah agama hanya berdekatan dgn rumah jer...hari pertama persekolahan hari tuh tido awal malamnya,penat kot..pagi ptg sekolah..hahaha.....biarkan..lama2 biasa la tu kan....

buku2 pun semua dah dapat,cuma sekolah pagi jer lum belajar lagi..2 minggu orientasi..sekolah agama dah dapat jadual dah dan dah start belajar pun....

Post a Comment