Friday, August 20, 2010

terkejut.....

tajuk apa entry aku kali nih....hahaha...actually nak cite balik keje tadi aku amat2 lah terkejut....elok2 ibu ku parking jer moto dia depan umah,kami berdua dah dilanda kehairanan...dari jauh aku dah nampak keta my husband tapi pelik kenapa ramai sgt yg mengerumuni dia tuh...aku dah naik risau...dalam kump tu ada 5 org semuanya...semua badan besar2 belaka...sorang tuh bawa walkie talkie....aku agak polis tapi diorg berpakaian preman jer...aku tgk muka my hubby dah macam resah gelisah,mcm org ada wat salah jer..aku x berani pegi ke sana,biarlah diorg settle,mgkin kwn2 dia kot...

ibu aku dah sibuk2 tanya apa hal ni encik,ada silap apa..siap minta ic my hubby and selongkar my car....tapi mereka tuh x jawap...aku dah resah,apa hal plak nih...apa yg dah laki aku buat nih..tiba2 my hubby minta kunci motor,nak g mana entah...ada sorang berbadan besar ikut dia...aku dah risau sesangat nih,bala apa lagi yg aku harus tempuh nih...dalam 15 minit kemudian,my hubby balik...kami pun cepat2 tanya apahal nya...my hubby kata dia ditahan sbb disyaki kereta dia bawa ..............YA ALLAH,gurauan apakah ini?soal punya soal,check punya check pak polisi tuh pun beredar...

aku tanya my hubby betul ke awk nih?....dia kata ada org wat report...YA ALLAH sapa lah manusia yang berhati busuk nak buat fitnah semua nih ha?...ada gak manusia yg mcm nih di bulan2 yg mulia ini...my hubby kata dia x buat semua benda tuh apa dia nak takut.....YA ALLAH YA TUHANKU,KAU JAUHKANLAH KAMI SEKELUARGA DARI HINAAN DAN FITNAH MANUSIA....PELIHARALAH MARUAH KAMI SEKELUARGA....AMINN..semoga org yg menabur fitnah tuh atau dengki kepada kami,bawak2 lah bertaubat di bulan mulia ini..seseungguhnya kamu berada dalam golongan yg berdosa...saja aku tulis entry nih,bukan tuk malukan keluarga aku,tpi aku ingin mengenang tarikh peristiwa pahit yg x penah terjadi dalam hidup kami....

2 comments:

puterisholihah said...

aduh kak... bwk2 bersabar la kak ye...ni sume dugaan nih....

shida rahman said...

terima kasih..alhamdullillah...sekarang dah kembali tenang...tapi masih terkenang2 jugak peristiwa itu sbb x penah jadi mcm nih.. :) ...