Sunday, August 22, 2010

menu berbuka.....

yuuhuuuu.....dapat jugak aku memasak tuk berbuka puasa....menu hari nih sup sayur,umai udang n puding mangga...tahu x apa umai tu?...umai tuh makanan org sarawak...senang jer wat nyer....tumbuk bwg putih n bwg merah,cili hijau sampai lumat... then perah kan lah asam limau seterusnya gaul ngan udang.....udang tuh guna isi udang je yg siap dibuang kulit...guna udang yg kecik paling elok.....setelah gaul,leh la dihidangkan..simple jer kan?....hihihi



puding mangga lak beli yg dah siap dalam peket tuh..tunggu utk dibancuhkan jer....sedap gak....my hubby yg tlg bancuhkan..hahaha....biarlah dah dia tgh rajinkan...so tu je lah menu berbuka kami tuk malam nih...simple tetapi menyelerakan...walllah...so layan da pics k.....


ni umai,nampak x pakai udang putih

ni puding mangga,sedap...banyak lagi ada dalam peti ais...

ni plak sup sayur,tapi x berapa nampak lah...sauyur kobis,cendawan,carrot,n suu hun (betul ke eja cam tuh,ah lantaklah janji dah masuk perut,hahahha)
Post a Comment