Monday, August 10, 2015

~~ raya pertama 2015 @ kg jawang,kuala kangsar,perak ~~

huwaaaa...syawal xlama lagi dah nak melabuhkan tirainya dah..mama masih terkedek2 nak cite pasal hari raya hari tuh...baru nak warm up kot....

oklah seperti biasa beraya di kg opah di perak...mak n adik2 dah bertolak pada pagi rabu..kami 3 beranak bertolak pada malamnya tuh..sbb en hubby masih kena keja lagi pada hari tu...tepat jam 8 bertolak dari sini..fuhhh jalan clear..nasib baik x jammed..risau gak jammed..sbb diaorg balik pagi tuh katanya jammed....smpai ke kg dalam jam 12++..sbb en hubby  bawa slow n steady jer..buat apa nak laju2kan...janji sampai..kg tu x lari pun..hihihi....dalam jam 4,5 pagi cam tu kot,ecu lak sampai...diaorg bertolak jam 11 malam..pun jalan x jammed sgt katanya..org dah ramai balik siangnya tu kan...

esoknya,sesi masak memasak pun bermula..mama lah kena jadi tukang tester nya..sbb mama dah nampak anak bulan dulu..hihihi...

bahan2 tuk buat laksa..ibu I lah yg rajin nak buat tu..hihih..tiap2 tahun x penah miss....


ni lah opah I ..masih kuat dan gagah..umur dah nak dekat 90 uolsss....

ni sepupu tecik mama...rajin tolong mengacau rendang haaa....jgn main2 kuali besar di dalam rumah ko..dak ammar pun muat masuk dalam tuh..hihihi..


di pagi raya 

semua pakat g sembahyang raya..mama n adik2 n sepupu2 lain xg...kitaorg siap2 nak bergambar nnti..balik je diaorg dari masjid,leh brgmbar...amalan kami tiap2 tahun mesti bergmbar dulu,salam2,baru makan..hihi..tapi tahun ni sesi salam2an tunda ke ptg..sbb org ramai dah menerjah ke rumah opah..x sempat..cuma sempat bergambar je..hihi....



tahun ni kami bertema merah..siap posing dgn kereta merah lagi..hahaha....

keluarga mama..adik mama yg baru kawin tu je xde..balik umah mertua dia kat n9....sob sob x cukup korum.....


ini keluarga ecu....

ini keluarga wancik..x cukup korum..pakcik hasyim(pakcik mama yg strok tuh) n ayep sepupu mama x nak bergambar..bergambar la deme 3 beranak...hihih

tgh asyik dok bergambar,segerombolan tetamu dtg haaa...xsempat nak salam2 ..hahaha....jom layan tetamu dulu..

Post a Comment