Monday, August 10, 2015

~~ raya ke 2,3 dan setersunya ~~

raya ke 2

ok jom kita cite pasal hari raya yg seterusnya..tgh mood rajin ni baik buat entry sekaligus..hihihi...raya ke 2 kami xleh lupa pada tahun ni..pasal apa?....sbb air xdakkkk...dari malam raya pertama pas balik beraya nak mandi bagai tup tup xdak air uolsss...abis la tergendala semua program..nak basuh  bekas pinggan tetamu yg dtg pun xdapek..bertimbun2 dah ha...

tu xpe lagi..nak buang air besar tu uolsss...kemain seksa nya...dah lah xdak notis apa pun..umah opah pulak bukannya ada air tangki bagai,air direct jer.mana la ada mak simpan air bagai...ada pun satu tong je....

raya ke 2 kami mmg duk umah je..haru betul la bila ada tetamu yg dtg..terpaksa en hubby dan ecu angkut air dari sg yg berdekatan..boleh lah nak buat basuh2 pinggan,basuh mana yg patut...hahaha..

satu hari x mandi rimas oiii....nasib dalam kul 3 lebih lori syabas dtg..boleh lah tadah2 air tuk masak,minum n yg penting2 je..nak mandi tetap x boleh..xcukup weiii..ramai..hahaha....ptg kul 6 kami ke sg perak, x boleh jadi weiii x mandi....ramai2 g mandi..en hubby kata ni pestime dia mandi kat sg perak..hahaha..mama dah biasa dah,kecik2 dulu....

semua pakat bawak tong,baldi dan apa2 jelah yg boleh tadah air...periuk pun boleh..hahaha...

malam xingat kul bapa alhamdullillah dah ada air..yeayyy esok leh p beraya..hahahaha....

raya ke 3

sambung beraya lagi....hari ni balas dendam..bnyk tempat g sampaikan ke hospital pun g..hahaha..melawat kwn ibu sakit...

sebelum beraya singgah klinik jap kat sg siput,yati nak amik ubat..dah siap,sementara tunggu ada yg lain x smpai lagi kita selpie2 dulu....
eh,eh mama n en hubby pun ada..kasi canlah nak bergambar berdua pulak..hahaha...

umah pertama umah paklang kat ipoh..ni saudara2 opah....

ni umah kedua..anak saudara opah kot...sepupu kepada mak2 kita lah....

budak2 sukalah kat sini...acik ni bela bnyk kucing uolssss...hiasan taman umahnya pun cantik.....

ha tgk cantikkan..ada kolam lagi....apa lagi cargas la semua nak berselpie kat sini....

ni umah ketiga..pun umah sedara2 opah....

ni umah keempat...anak saudara opah jugak.....

uamh ke 5 ..hospital..hahaha....katannya makcik tuh jatuh nak buat apa entah..details mama x tau sgt....

last umah ke 6,umah achik..pakcik kita...abg kepada ibu..kat sini xde amik gmbaq dah..memasing dah xlarat..smapi malam kot beraya...hahaha....esok raya ke4 ecu nak balik dah..kami balik hari selasa raya ke5..so esoknya,kami anak beranak ke pekan kuala kangsar saja jalan2 shoping2 apa yg berkenan nak bawak balik kl...kami balik dulu..ibu,adik2 dan wancik balik hari rabu.... 

itu aje lah kisah kami beraya di kg utk tahun ini..nnti kita sambung jalan2 raya kat kl pulak k.....
Post a Comment