Monday, June 23, 2014

~~ aiskrim malaysia ~~

jumaat ri tu ,berkobar2 lah si aryanna nak suh mama buat aiskrim malaysia ni..aduyaii...mama terpaksa gak buat sbb mengenangkan budak berdua tu suka sgt la makan aiskrim lagi2 si tecik ammar tuh...

selang 2,3 buah umah ada jiran yg menjual aiskrim ni,kdg2 si ammar tu x tentu masa nak aiskrim so x kan malam2 nak p beli kot...jadi biarlah mama buat sendiri utk anak2 mama makan..ala simple je pun...beli plastik tu baru rm2.90 ada 50 pcs n then air kordial ..dah la....modalnya x mahal pun...baru ni mama buat perisa laici..pas ni nak try perisa lain lak...mama pun malam2 suka gak makan ni,lagi2  skrg tgh musim panas aduyaiii mmg nak sejukkan tekak je la...

proses pembuatan..ni aryanna lah yg snap nih....

20 sen,20 sen lai..lai sapa nak beli eh....heheeh....anak dara tu mmg suh jual tapi mama ckp x pelah kita buat utk makan kita2 aja...klu ada permintaan akan difikirkan ..hahahha....

dah siap susun dalam peti ais..cm x menarik je..hahah..ye lah laici kan warna putih jernih..x pe pas ni kita pelbagaikan ye kakak..
Post a Comment