Monday, April 8, 2013

~~ musim org sakit ~~

Salam hari isnin semua..apa kabar?sihat ke?hari ni mama rasa cam x sihat sikit lah... bdn cm dedar2 nk demam lah,badan pun lenguh2,ni akibat x berapa ckup rehat kot..tgn pun lenguh sbb seharian dok dokong dak ammar kat spital ri tu...merengek2 x nak ngan org lain...terpaksalah mama dukung all da time..en hubby x de, keje...  seminggu ni anak2 mama pun x sihat,demam..kakak dah kurang sikit,dah boleh ke sekolah ,adiknya je yg masih panas bdn dia..panas dlm smpaikan mata pun bertaik..berair je mata...sian anak bujang mama ni...

Bila dah lebih seminggu dmm,mama bwk diaorg ke pk tuk cek darah,takut penyakit lain lak kan..alhamdulillah,darah adik normal..cuma si kakak je lah,platlet nya rendah,suspect denggi, tapi x jauh la dari normal..149..klu normal 150 ke atas..so,dah rendah doc kat pk suh refer ke hspital serdang esoknya tuk amik darah sekali lagi..esok bwk pegi,setelah jumpa doc alhamdullillah bacaan  platlet kakak naik..290..so, xperlu amik darah seterusnya..tu pun menangis x hengat bila kata nak amik darah kali kedua..takut benar dia klu kena tahan wad..hehe..dulu kan penah dtg sini sbb kes ni..

Dlm pada anak2 mama x sihat,malang juga menimpa kepada mak cik mama..jatuh kat tmpt keje dan kakinya patah..selamat dah dioperate masuk besi jumaaat lepas dan boleh keluar dah dari spital hari ni..alhammdullillah,moga anak2 dan makcik mama cepat sembuh ye..


Time amik darah ri tu....
kaki mak cik mama yg dah selamat dioperate  masuk besi....

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Post a Comment