Wednesday, August 10, 2011

sweet memori saat lahirkan ammar..part 2

k,doc datang lagi dia cek bukaan lagi..aduii kena seluk lagi kat bawah tu..sib baik doc tu comel kecik je orgnya,konpom2 tgn dia pun kecik jer..hehe..x da la rasa sakit...cek2,dah buka 8 cm ,terus kena tolak masuk ke labour room..nasib aku memang baik,x ramai lagi masa aku dtg malam tuh..x yah nak tunggu giliran bagai..sbb,pagi masa aku nak ditolak ke wad,punya lah ramai org yg nak bersalin,smpai labour room x cukup..nurse baru nak tercari2 mana bilik yg kosong..yg patient tu lak,dah melalak,melolong menahan sakit.... nasib x jadi kat aku mcm tuh...

saat aku dah masuk labour room,contraction makin menjadi2..ctg graph pun mencanak2 naik..dok lah aku kat situ menahan sakit yg amat2,rasa nak meneran jer...nurse suh tekan bell,klu rasa dah baby dah nak kuar sgt..sempat doc tnya,husband awk x nak tgk ker?...aku kata,tlg lah panggilkan husband saya..

x lama pas tu,hubby pun masuk..sambil2 borak,sambil aku menahan sakit nak meneran..hubby x sanggup tgk aku menahan sakit,dia kata dia x nak tgk proses bersalin tu nanti...penakut ya amat,haissh..

dalam jam 2.30 pagi cam tu,doc n nurse dtg beramai2..saat nak mengeluarkan baby dah bermula..doc suruh aku push,aku push tapi x kuar2 gak...nurse kiri kanan dah siap pegang tangan,kaki aku...doc ugut aku,heheh..cepat2 push,baby awk dah nak lemas ni,awk nak kena vacum ke?..haiyoo garang tul doc ni,aku tgh sakit nak meneran,nak kumpul tenaga bagai,dia sedap2 je sound aku..huhu..

dalam beberapa kali cubaan jugak nak push tu,akhirnya tepat jam 3.13 pagi jumaat 15 hb julai 2011,muhammad ammar selamat dilahirkan ke dunia...saat dah kuar baby,terasa syukur sgt pada mu Ya Allah..hilang segala rasa sakit tadi..cuma nak kena tempuh pas tu lak,sakit tuk dijahit pulak kat luka bawah tu..doc kata luka akubnyk sbb doc terpaksa gunting tuk memberi laluan pada baby kuar...

akhirnya,baby boy yg dtunggu2 selama ini,selamat jua dilahirkan ke dunia ini...alhamdullilah....





masih dalam labour room..wad katil penuh....sempat g bergambar....




gambar hitam putih..amik dgn hset hubby..entah apa problem nya,smpai gambar pun x de warna dah...ammar beberapa jam lepas dilahirkan...




















No comments: