Wednesday, August 10, 2011

sweet memori saat lahirkan ammar...part 1...

ammar tgh tido ni,leh ler aku curi2 tulis entry ni..kalau tidak jgn harap,x sempat memanjang...g pun blog nih dah lama sepi dari entry2 baru...

k lah,jom kita mula cite...pada hari khamis 14 julai,jam 7 petang aku dah start mula rasa sakit2 kat pinggang..masa tu aku kat umah ibu aku kat kuarters...biasalah sebelum balik umah atas,aku mesti singgah umah ibu aku dulu..

masa start sakit2 tu,sakit belum lah kerap sgt, dalam setengah jam sekali..aku wat x tahu je..sbb pada pembacaan aku kat internet,org kata klu sakit kerap setiap 5 minit sekali baru g hopsital..g awal2 nanti kena halau balik..hehhe....

masa tu ,aku tgh makan nasi..lapar sgt..tgahari kat opis aku x makan...lauk terakhir yg aku jamah,ala x ingat ler pulak..tapi memang aku kepingin lala...ibu x sempat masak,aku dah bersalin..hahah...

pas tu,dalam kul 8 lebih,kami pun balik umah sendiri...mandi2,kemas2 umah sikit...dah siap semua,aku bawa berbaring kat sofa...masa tu,sakit dah makin kerap...pusing sana,pusing sini macam cacing kepanasan dah,x leh duk diam..tapi sempat g tulis status kat fb..huhu...

masa tu jam dah kul 10,hubby tnya nak g spital x?....leh aku jawab,ala ayg nak tgk annisa lu(cite bersiri kat tv3 tuh)...dalam kul 10.15,aku dah x tahan sakit sgt dah...setiap 5 minit,pinggang aku sakit,mcm mencengkam tulang belakang tuh...aku memang x da tanda2 lain,just sakit pinggang,sama macam aku nak lahirkan aryana dulu.....

dalam kul 11,sampai kat spital..aryanna,kami antar tido kat umah mak mlm tuh...dah siap register bagai,nurse bwk aku ke katil..tuk cek bukaan...masa tuh dah bukak 4 cm..fuh cepatnya..hehe..patut rasa sakit sgt mcm nak beranak dah...dalam kul 11.30 cam tu,doc pecahkan air ketuban...wah saat itu air tu kuar,panas je rasa...huhu..

pas tu ,nurse bagi aku baju pink tu(ala baju yg org duk kat wad tu lah)seram aku tgk...huhu..biler dah pecahkan ketuban tu,doc biarkan aku sorang2 kat katil menahan sakit...doc kata nak klu bukaan dah bukak smpai 8 ke 9 cm ,leh tolak masuk ke labour room...



k lah,nanti aku wat part 2 pulak..saat cemas kat labour room...huhu

No comments: