Tuesday, August 23, 2011

kenangan bersama arwah 1...

sehingga saat ini,aku masih2 terkenang2 kan kenangan indah bersama arwah..walaupun x bnyk,tapi tetap mempunyai sedikit cebisan kenangan bersama arwah..

arwah masa hayatnya,memang jauh dari mata ku,tapi tetap dekat di hati..ini semua kerana episod perceraian rumah tangga antara dia dan ibu..tapi aku x salahkan takdir atas semua yg terjadi...

cuma,aku terkilan sbb aku x sempat menatap nya semasa dia masih bernyawa...3 tahun lamanya aku x berjumpa dgn dia..Ya Allah,ampunkan dosa hambu mu ini..bukan sengaja aku mengabaikannya,tapi keadaan dan masa yg tidak mengizinkan di kala itu..cuma,aku sempat bercakap dgn arwah masa dia masih ada hayatnya..beberapa jam selepas dia alami pembedahan...itu lah kali terakhir ku mendengar suaranya..owh tuhan ku rindu akan suara itu...

masih ku ingat,dan ku x lupa...susah payah ayah menghantar ku ke sekolah x kira masa..penah masa kat sekolah ayah datang amik aku lewat,masa tu dah x de org lagi kat sekolah..aku sorang je tinggal..aku naik takut gak...rasa cam nak marah je kat dia..tapi bila sampai je dia datang nak amik aku,dia terus ninta maaf kat aku kata dia lewat dtg amik,kerna bnyk keje..aku x jadi marah..dan aku tersenyum..ayah aku seorang yg penyayang,semua kanak2 suka akan dia..dan dia x lokek klu waktu dia ada duit lah..

satu lagi yg aku terkilan,arwah teringin sgt nak anak laki..walaupun ibu x dapat beri dia anak laki,at least cucu laki..jadi,sekarang aku dah dapat anak laki,arwah pula x sempat nak tgk cucu dia membesar..secara jujurnya,arwah x bersua pun lagi dgn cucu baru dia..cuma sempat tgk gambar masa dia dah masuk hospital...


Ya Tuhan,hanya Mu yg mengerti akan kerinduan seorang anak terhadap ayahnya...tabahkan hatiku,semoga arwah kekal selamanya di hatiku..x kan ku lupa walau sedetik....



akan ku coretkan lagi kenangan2 bersama dia,yg x kan lupa pada ingatan ku....


~~ AL - FATIHAH ~~
Post a Comment