Wednesday, February 2, 2011

~~ sotong goreng celup tepung...~~

wah,jap jer masa berlalu..hari ni dah masuk 2hb feb 2011..pejam celik,pejam celik,jap jer dah ujung taun kan....hari ahad baru2 nih,aku duh umah jer..kan ujan seharian..dari pagi smpai ke ptg..jwbnyer tarik selimut lagi lah,hehhe..tapi kan bila ujan2 tuh,lagi membuatkan perut bertambah lapar...

so,baru teringat hari tuh ada g TPU (taman pertanian universiti,upm) beli lah tepung goreng serbaguna ni...murah jerk rm 3.70 sepeket...boleh digoreng tuk apa2 saja..sotong,udang,pisang,ubi.mcm2 lah...


ni lah rupa pack nya..

so,sotong pun ader dlm peti ais,so apa lagi..aksi goreng menggoreng pun bermula....mula2,celupkan sotong dlm putih telur dulu,pas tuh salutkan ke dalam tepung tadi..dah tu,goreng la.....


ni lah rupa hasilnya.....ni baru goreng sikit jer...sedapp..tapi sedikit masin..sedap dimakan bila panas..dah sejuk cam x best sgt.... :)

Post a Comment