Thursday, February 17, 2011

~~ baik cikgu !!! ~~

hahahha.....klu nak tahu tuh lah ayat aryanna tiap2 kali aku tnya

hari nih belajar ape kat sekolah?...pasti dia akan jawab baik cikguuu!!!..apa yg baiknya pun aku xtau lah..hahaha..lawak tu la anak aku ni..


perkembangan aryana sekarang sejak masuk taska upm tuh

- dah pandai hafal 1,2,3 dalam b.inggeris..dulu x boleh baca pun...
- dah pandai gak hafal a,b,c smpai habis wlaupun ada satu dua huruf yg tertinggal...
- dah pandai baca doa makan,doa tido siap dgn terjemahan nya sekali...tapi bila suh baca laju sesangat..apa yg dibaca pun aku xpaham...last2 dgr perkataan "API NERAKA"hahahhaa....
- dah pandai baca doa amik air sembahyang...alfatihah dok merangkak2 la lagi...sebutan x bape lurus lagi....
- nyanyi2 lagu pun pandai dah..selalunyer lagu bapakku pulang,lagu dua ekor monyet (aku pun x pasti tajuk ape lagu tu,hahaha),lagu labah2,lagu yg main sembunyi2 tgn tuh..."mana hantu,mana hantu,sini saya,sini saya,apa kabar awk,kabar baik saya.lari sembunyi,lari sembunyi..."ha mcm tuh lah lebih kurang liriknya...dan byk g lagu2...




tapi dlm bnyk2,satu jer aryana nih..kurang fokus..kdg2,cikgu dia tunjuk ape ni,mata dia leh melilau tgk benda2 lain...adik aku cakap,bila kita tunjuk ni huruf ape,dia x leh ingat..dia hanya menghafal tapi dia x kenal huruf....tapi memori dia kuat utk mengingat....


kdg2 smpai satu2 tempat yg penah dia pegi,pasti dia akan ingat..cth umah atuk lama nya...bila lalu jer kat jalan tuh mesti cakap,"mama,mama tu umah atuk..hihihi"..nampak gayanya aku kena bagi tuisyen kat umah nih....hihihi....




ni lah dia anakku nur aryanna qistina...da veryy clever girl...AMIN...


gambar da latest...masa cuti hari raya cina baru2 nih..tgk mata dia berair..baru pas nangis..berebut ngan mak ngah nyer nak tangkap gambar....kuat menangis pun ye gak si cute sorang nih..haishhh..bikin selalu pusing kepala mama lah sayang....



Post a Comment