Monday, December 21, 2015

~~ pusat penghayatan alam taman wetland,putrajaya ~~

dah lama berkira2 nak ke sini...semenjak jadi viral kat fb,teringin jugak nak ke sini..sebelum ni idok ler tahu apa yg ada kat sini kan..just ingat macam pusat riadah yg biasa ada kat putrajaya ni je....

pas balik dari giant beli kelengkapan alat tulis aryanna,jomlah terus ke sini..jam pun baru kul 3.30..awal lagi nak balik umah...lagipun tempat ni tutup kul 5..so sempat lagi klu nak dtg...

sampai2 sini,haruslah bergambar kat trademark ni kan..huhu...

sebelum masuk kena daftar nama dulu di kaunter...just utk rekod je kot....jom kita tgk apa yg ada kat sini...




sperti yg diviralkan kat fb ni antara tarikan utk bawak anak2 ke sini....syok ler budak berdua tu dok kejar nak tangkap rama2 n ikan tu..hihi...gmbar semua dalam keadaan gelap..masuk dlm ni gelap n berecon sejuk je..best3....

semua nya ada 3 tingkat..yg atas tu di tingkat 1 dan 2..

nak turun ke tingkat bawah sekali sempat selfie kat tangga...haha..lif pun ada disediakan...

gambar bawah ni pada aras 3...




ada sudut info,sudut hiburan dan sudut permainan utk anak2..ruang tinjau pun berada pada aras ini....

sempat jugak budak berdua tu tgk buku2 pasal bird kat sini...

xlama pun kat sini ada lah dalam sejam je..hahha..tempat nya keik je..round2 kejap abis dah..tapi bestlah bawak anak2 dah macam muziumkan..cafe,surau pun ada disediakan...ondaway balik,jalan2 kawasan sekitar dulu...ternampak lah kolam flamingo ni..singgah lah kejap....nak berbasikal pun boleh kat sini..ada disediakan..tapi mama x nampaklah pulak kat mana nak sewa tuh..mgkin kena amik di pusat rekreasi air taman wetland bersebelahan dgn taman wetland ni kot...


so kesimpulannya,bolehlah bwk anak2 utk mengisi masa lapang di waktu cuti sekolah ini dan dijadikan tempat utk seisi keluarga beriadah bersama2 dgn pelbagai aktiviti.
Post a Comment