Wednesday, May 13, 2015

~~ bela ikan ~~

ni kisah cuti 1 mei hari tuh...aquarium kecik tu dah lama ada..ikannya aje yg belum ada hihii...anak2 sibuk nak bela ikan pulak...mama pun suka sebenarnya tapi macam renyah sikitkan..bela yg kecik2 boleh lah..hihihi..dulu en suami ada bela ikan,aquarium pun besar kemain,tapi bila nak pindah hari tuh,tinggal kan je,en suami kata malas dah nak bela..nak maintain kan tu xde masa..amboi sibuk kebenor laki ambo ni..hihihi..mama nak bela tapi x reti..hahaha....

so dah cuti hari buruh tu en suami ajak ke jalan pasar nak beli ikan...sambil2 tu leh cuci2 mata apa yg ada dijual kat snaa...selalu jugak kami ke sini..yg paling menarik hati kedai2 ikan ni lah..hihi...


tgh pilih ikan...beli ikan gapi n ikan laga je..tu senang jaga..hahha...

penuh org kedai ni...

pelbagai jenis ikan ada...geram tgk nya....

kat sini ikan gapi rm 1.00 sekor n ikan laga rm1.30 sekor...


rumah baru ikan2 ni....ada 10 ekor semuanya..tapi setakat mama tulis etnry ni dah tinggal 2 ekor dah..bnyk yg dah mati..hahaha..xpe pasni beli tambah lagi..saja utk anak2 seronok kan..siap ada jadual lagi sapa yg kena bagi makan ikan...kakak aryanna la yg buat tu..huhu....



Post a Comment