Friday, January 23, 2015

~~ grilled chicken wings vs kambing bakar ~~

so entry kali ni kita main masak2 lak..tapi xde lah hebat sgt pun....

menu pertama : grilled chicken wings...mama amik resepi dari blog ibu damia aleesya dan ayyunie...hmm jadi la jugak..walaupun terhangit sikit sayur2 tuh..hahaha....kakak aryanna la yg paling suka..dia kan peminat chicken wings...licin pinggan malam tuh..cukup 2 jenis lauk jer....

menu kedua : kambing bakar..nyum nyum..ini paling menarik hati mama..dulu2 mama x makan kambing tau,tapi semenjak ibu perkenalkan kat kitaorg ya allah,sedappnyaaa... lagi sedap buat bakar dgn perapan ibu sendiri...haishh meleleh ayor liur dah ni....

kambing bakar menari2 dalam pemanggang ajaib..berguna jugak kan p.a ni...

antara bahan2 utk perapan ni : 

sos lada hitam



olive oil


ini serbuk serius mama lupa nama apa...mama snap pun dah siap serbuk ni masuk balang..lupa nak snap bungkusan dia..



ini hasilnya setelah digaulkan bersama2...n nak lagi sedap,perap ia semalaman sebelum bakar..emmm nyum nyum dap dap...
Post a Comment