Tuesday, January 27, 2015

~~ basikal baru aryanna ~~

lama dah hasrat nak beli basikal utk aryanna ni...sebelum2 ni mmg ada basikal juga tapi basikal yg beroda dan saiz utk budak2 2,3 tahun....dok main ptg2 ngan kwn dia,asyik naik basikal kwn jer..sian pulak mama tgk..dia pandai kayuh basikal tanpa roda tu pun dari kwn dia lah yg ajar...serius,hari2 cakap mama nak basikal..ary dah pandai kayuh..mama jer x caya...kdg2,mama rasa siannnya anak aku,dah 8 tahun pun x pndai naik basikal lagi smpailah mama nampak ngan mata sendri dia dah pandai kayuh..hahaha..ok2 lulus utk beli basikal..hari minggu kita g cari...hehehe...

minggu baru ni,pagi2 g servis kereta dulu..smpai tgahari jugalah berjinggut menunggu..dah sette semua.terus shoot ke jalan pasar pudu..ayahnya dah berhasrat nak belikan kasut roda utk dia..mama lak nak basikal..hasil tarik rambut gaduh2 manja dulu tipu..hahah...akhirnya decide beli kan dua2..fuhh untung ko kakak..hahaha..utk adik jugak xdpat apa..mula nak beli basikal juga utk ammar,tapi memandangkan dia mcm x beriya je main,malas arr nak beli,kang membazir dah beli x nak naik lak...budak tu pelik sikit..balik2 ultaram jugak yg dia minat..

servey 2 kedai..mujur hari ahad ada bukak kedai basikal...first kat kedai area grand sana..yg tepi jalan tu...standard utk saiz budk 8 tahun rm 210-240..hmm ok..xpe..shoot g satu kedai lagi kat sri serdang yg baris dengan kedai cc berdepan dgn perumahan sri serdang tuh..riki2 harga kedebuk kedebak dapat rm175 siap pasang carrier semua..ok cun masih dalam budget...ok tauke angkat satu !!! ...

kaler merah..klu ader pink,ofkos dah amik kaler pink..haha...

testing2 kat umah maktoknyer..







satu lagi utk anak dara ni,


kasut roda dari ayahnya..alkisah leh beli ni sbb tgk pakcik mamatnya ada,dia pun nak gak..rm 85 beli kat jalan pasar..jenis yg boleh adjust punye..so boleh pakai lama sikit...adik ammar pun leh tumpang..tapi idokler reti main lagi budak tuh..kaki jadi lembik semacam x leh nak berdiri ..hahah..
Post a Comment