Monday, April 25, 2011

pregnant ~~ 29 minggu ~~

hmm,dah masuk 29 minggu baru aku ada keinginan nak cite pasal pregnancy aku ni..bukan pe,g check sebelum nih semua ok jer..tup tup jumaat yg baru lepas,aku g check up..keputusan hb aku adalah tersangat rendah..first dia amik darah 8.9..second time amik darah ,hb turun lagi ke 7.2...klu normal adalah 11 ke atas....aku kekurangan darah merah atau erti kata lain anemia..masa firts pregnant dulu,aku x hadapi semua nih..tapi dugaan plak masa second time pregnant nih...



tadi, g jumpa doc kat mesra ...minta ubat vitamin tambah darah..doc bagi pil eberet..pil nih kuat sikit dari obimin,..dan risiko najis akan lebih berwarna hitam...sebelum nih aku makan pil obimin jer...n doc pun nasihat supaya bnykkan mkn sayuran berdaun hijau n bnyk minum susu....susu?...erkk..aku bukan jenis suka minum susu,tapi demi baby ku ni,akan aku gagahkan jua...



ni lah pil nya.....selain pil nih,aku kena makan bnyk sayur2an hijau jugak....huhu...


jumaat 6hb nih ade chek up lagi kat klinik seri kembangan....dah nak masuk 8 bulan nih,selang 2 minggu ada check up lagi..nak pastikan perkembangan baby ok kan...8 bulan nanti baru aku nak scan tgk jantina baby....

No comments: