Thursday, July 20, 2017

~~ syawal ke 2 reunion ACTM ~~

ok kita sambung lagi kisah raya ke 2..siang tuh mmg xjalan ke mana2 pun..sbb masing2 sibuk nak siapkan persiapan acara utk malamnya nnti..reunion ACTM kali pertama...acara ni pertama kali diadakan xpenah lagi buat...so kutip duit sorang sikit utk bayar khemah,setiap family kena bawa 1 hamper n satu menu potluck...


gantung2 belon,semua ni idea kak esah,sepupu mama..dialah ketua event....




majlis bermula selepas isyak...meriah dgn kehadiran semua anak cucu tok muda....makanan pun pelbagai jenis ada..




en hubby n pakteh tukang bakar kambing malam tuh..fuhh laku keras menu ni..nak p ulang sekali lagi tgk dah abis...huhuhuhu.....

cantik decoration malam tuh...warna warni...

acara dimulakan dgn pengenalan salasilah ACTM oleh pakcik mama..achik...utk generasi2 yg baru ni bior deme tahu sikit susur galur famiy ACTM ni...dan penyampaian "grand prize" kepada opah.....

seterusnya semua anak2 opah dtg salam2 raya dgn opah..alhamdullillah anak2 opah semua masih ada kat dunia ni..moga panjang umur semuanya..in sha allah....dlm ni ada yg xde dlm gmbar..makyang x balik beraya di kajang..ecu pulak entah mana gmbornya ..cari xjumpa..hahaha...


then,acara sambutan hari lahir ahli2 ACTM dari bulan 1 hingga bulan 12..masa ni nyanyi allah selamatkan kamu special tuk opah..sayunya tgk muka opah..dah berusia 93 tahun ni...moga allah panjangkan umur opahku ya allah dan berikanlah dia kesihatan yg baik..in sha allah..amin....

anak cucu tok muda yg menyambut hari lahir dari bulan 1 - 12.....meriah riuh rendah tul masa ni....adoiiii.....


acara diteruskan lagi dgn ada sedikit game utk kanak2...acara kutip gula2....n ada jugak prtandingan kuih raya tersedap di abad ini...hahaha,acara cabutan bertuah..family mama x bertuah pun..hukhuk...dan last sekali karaokeeee..yeahhhh...smpai ke jam 12pm......melalakl a ampa semua sapa yg kaki melalak tuh..mama is berkecuali..hahahha.....

harap2 acara macam ni dapat diteruskan lagi pada tahun2 yg akan dtg....dpt kita mengeratkan lagi silaturrahim yg setahun sekali je kot nak berkumpul reramai cam ni kan....
Post a Comment