Tuesday, September 20, 2016

~~ kisah balik kg cuti hari malaysia ~~

assalam semua...cuti hari malaysia hari tuh kami balik kg..raya haji x balik kan..so kita balik cuti hari malaysia lah..kebetulan sbb ada kenduri tunang anak kpada sepupu mama....balik khamis malam...bertolak kul 10 malam..jalan xde lah jammed..lancar je...balik 2 kereta...

esok nya jumaat siang xde apa aktiviti..layan movie train to busan je..best jugak citenya..ada part sedih gak...ptg achik n family dtg...meriah bakar2 kambing bagai...malam sikit dah bosan la pulak...ajak2 adik lepak kuala kangsar...ibu n opah x g jaga si hamra..hihi...

lepak2,makan2...

dah puas lepak,pusing2 istana iskandariah atas bukit pulak...ada bwk sorang kawan adik tu balik kg,bawak dia jalan2...sambil2 kami pun amik gmbar kat sini..x penah bergambar kot...hahaha....



cerita sabtu..ada majlis pertunangan kat chemor..lauk nya win oiii.ikan keli masak tempoyak campur timun..mmg masakan pure org perak tuuu..sedapnyaaa...masih dok teringat2 lagi ni...

manis si anak dara ...

\
mak "pengantin " n my mom...


"bakal mertua" sarungkan cincin...


 abis cite satu hari sabtu...ahad tgahri dah bertolak balik...jalan jammed di sesetengah tempat..di simpang pulai,sungkai,rawang....masa ni lah satu kejadian terjadi...woshhhh xpenah wehh alami kereta rosak di perjalanan yg jauh gini...tapi xdelah kereta terus stop berhenti..diberi petanda dulu..tiba2 econ x sejuk,panas membahang..ingatkan gas abis..brhnti kat ladang bikam baru perasan ada air menitik,enjin panas...adik satu kete dah di depan..mesej diaorg suh tunggu kat mana2,kami tawakal je teruskan perjalanan setelah enjin sejuk sikit....diarg tunggu kat hentian rawang...smpai di rawang,brhnti kete, terus temperature naik... ada satu pomen cek kebetulan sungguh,rupanya kiaps x berpusing motor radiator rosak katanya..sepakat repair terus di situ..sbb nak bwk terus x berani,sbb jalan jammed..takut suhu enjin naik lagi...rm 300 la terbang melayang..tapi x pe janji kereta dah ok n selamat tukdipandu balik ke umah...akhirnya alhamdulliah jam 12 malam smpai umah dgn selamat...
pomen yg kebetulan ada di kwsn tuh..

nsib ada kwn adik yg boleh la bantu2,klu harap kami yg pompuan2 ni je,xtau apa idea nak bagi..hahaha....

#peristiwa18sept2016
Post a Comment