Friday, December 17, 2010

frust x dapat check up...

kat entry smlm,kan aku cakap hari nih nak g check up kat mesra...pagi2 lagi aku dah tercongok kat depan klinik mesra...tapi malangnya x bukak lagi...klu 8.30 baru bukak..manalah aku tahu,x penah dtg buat rawatan kat mesra nih..selalu aku g sama ada penawar atau klinik husni....
sementara tunggu klinik buka,aku pun ajak hubby g sarapan lu kat kedai mamak sebelah tu,restoran azwath....order roti bakar n roti canai..bila jam dah 8.30,kami terus menerpa ke klinik tersebut...huhuhu...(pergh,bahasa novel u)...hihihi...
first,pendaftaran lu..ada la 2,3 org berbaris kat depan aku..sementara kat ruang menunggu dah ada 2,3 family gak yg nak buat rawatan...
sekali tiba giliran aku,
dialog aku
aku : adik,akak nak wat check up utk ibu mengandung..tapi akak first time dtg sini..sebelum ni,buat check up kat klinik kat seri kembangan tuh (ala yg depan south city tu)...
adik kaunter : boleh..tapi hari nih dr lelaki...dr rahaya x dapat masuk..ada hal...
aku : owh...ye ker..bila dr rahaya punya turn yer?...
adik kaunter: setiap selasa hingga jumaat..waktu rawatan 8.30 am - 3 .00 pm....
aku : owh ...klu mcm tuh,x per lah..minggu depan akak dtg lgi...
adik kaunter : ok akak,saya bagi kad nih,sblum dtg call la dulu..kot2 dr x der....
dah dr x der aku pun terus la balik ke tmpat keje...
mode : frust x dapat check up....minggu depan lum tentu g...schedule pack....isnin nak balut hadiah tuk malam dinner nanti,selasa lak,ada sukaneka hari inovasi,rabu,preparation terakhir tuk dinner..mlm tuh dah dinner...myb khamis atau jumaat la kot,g check up lagi.....

No comments: