Friday, April 2, 2010

syukur kepada mu YA RABBI....


alhamdulillah,pagi nih dah kenyang rasa perut...pagi tadi sarapan mkn mihun sup kelab hehehe (gelaran tuk gerai yg kat mardi tuh...sape2 yg kat area serdang tahu lah kan...huhuhu)....dah lama x mkn mihun sup tuh...utk tahun nih,ni lah first time....syukur kepada tuhan kerana masih memanjangkan umurku,memberi aku nikmat hidup,nikmat makan,nikmat sihat,.....aku masih lagi dapat bernyawa di bumi ALLAH yg maha indah ini...masih lagi dapat bersama2 keluarga membina kehidupan yg bahagia...kadang2 terpikir jugak, ajal kita x tentu bila2..x semestinya nak mati hanya bila umur dah meningkat tua,muda2 pun buleh qoluinna... semua nya d tgn tuhan...kita sebagai hambanya,hanya mengamalkan ape saja suruhannya utk sebagai bekalan di akhirat nanti...tu pun belum tentu diterima oleh NYA,kalau kita x bersandarkan niat yg ikhlas,hati yg suci...hanya sekadar melakukan nya sebagai suruhan semata - mata...sejak kebelakangan ni,aku asyik mendengar khabar org pergi meninggalkan dunia wat selama - lamanya...semalam,allahyarham din beramboi telah pergi buat selama - selamanya...terkejut jugak apabila mendengar berita tersebut..sbb setahu aku,arwah tidak ader penyakit yg serius...sakit yg tiba2...begitu juga,2 minggu lepas pensyarah yg di kira rapat jugak lah dgn aku,(sbb aku mengendalikan course yg diajar oleh beliau ),telah kembali ke rahmatullah..saat aku mendengar khabar tersebut,menitis jua airmata ku...dan aku sempat menatap wajahnya buat kali terakhir...aku n family juga sempat melihat upacara pengkebumian allahyarhamah di tanah perkuburan selayang...sedih tatkala melihat anak2 nya menangis saat ibu mereka hendak dikebumikan...kalau lah terjadi kepada aku,x dapat nak dibayangkan...al fatihah untuk mereka...semoga roh mereka ditempatkan di kalangan org2 yg beriman....org yg pergi,tetap akan pergi,kita yg masih hidup di dunia kena lah meneruskan kehidupan...


Aku berdoa kepada MU, agar dapat memberi kebahagian dan keberkatan kepada keluarga ku dan kehidupan ku sama ada di dunia atau di akhirat...AMINN...

No comments: